• خانه
  • زردی نوزاد و درمان آن با طب سنتی

زردی نوزاد و درمان آن با طب سنتی

زردی نوزاد و درمان آن با طب سنتی – زردی نوزادی یکی از شایعترین مشکلات دوران نوزادی است. به طوری که نزدیک به 60 درصد نوزادان ترم و 80 درصد نوزادان نارس به آن مبتلا می گردند.

اهمیت زردی نوزاد به خاطر عوارض خطرناک افزایش بیلی روبین بر روی مغز و بروز کرن ایکتروس می باشد. جهت درمان زردی نوزاد از نوردرمانی، تعویض خون، داروهایی از قبیل فنوباربیتال،کلوفیبرات و … و طب سنتی شامل استفاده از ترنجبین، آردجو، شیرخشت و … استفاده می گردد.

در این مقاله روش های مختلف درمان زردی نوزادان مورد بحث قرار گرفته اند.روش کار: این مقاله مروری با مراجعه به کتب نوزادان و سایت های علمی معتبر و بررسی مقالات انجام شده در زمینه درمان زردی نوزاد به انجام رسیده است.

یافته ها: با مطالعات گسترده کتابخانه ای و بررسی تحقیقات انجام شده در زمینه درمان زردی نوزاد، مشخص گردید که برای درمان زردی، از روش های گوناگونی استفاده می شود. بعضی از والدین به محض زرد شدن نوزاد به پزشک مراجعه کرده و از دستورات پزشک تبعیت می کنند، ولی برخی دیگر برای درمان آن متوسل به درمان های سنتی و استفاده از موادی از قبیل، خاکشیر، شیرخشت، ترنجبین و حتی ادرار خود نوزاد می شوند که البته در تمام موارد نه تنها زردی نوزاد را درمان نکرده، بلکه چنانچه علت زردی ناشی از سایر مشکلات نظیر همولیز، عفونت، عدم استفاده و یا حتی استفاده از شیر مادر باشد و به طور غیر بهداشتی از این داروهای گیاهی استفاده شود، سلامت نوزاد را به مخاطره می اندازد.

نتیجه گیری: از تحقیق به عمل آمده چنین می توان نتیجه گرفت که بهتر است والدین در برخورد با زردی نوزاد، آن را مهم تلقی نموده و بلافاصله به پزشک مراجعه نمایند و چنانچه قصد استفاده از روش های سنتی را نیز دارند طبق دستور پزشک و به صورت کاملا بهداشتی آن را به کار برند.


مرگ و میر نوزادان ناشی از زردی در مراحل اولیه تولد نوزاد

  • Hits: 1521

تماس با ایمن زردی

ایمن زردی در شبکه های اجتماعی

سازگار با

گجت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت ایمن زردی می باشد