• خانه
  • دستگاه فتوتراپی خانگی جایگزین ایمن و موثر فتوتراپی بیمارستانی در درمان زردی

دستگاه فتوتراپی خانگی جایگزین ایمن و موثر فتوتراپی بیمارستانی در درمان زردی

یک برنامه جهت استفاده از دستگاه فتوتراپی خانگی برای نوزادان سالم با سن هیپربیلوروبینمی (62 = n) اجرا شد و نتایج به صورت پیش آگهی با گروه نوزادان بالینی که معیار ثبت نام را دریافت کردند، مورد مقایسه قرار گرفتند اما در بیمارستان (55 نفر) درمان شدند. هدف این مطالعه، بررسی امکان سنجی، ایمنی و اثربخشی دستگاه فتوتراپی خانگی در درمان زردی ناشی از کم خونی نوزاد بود. نوزادان بیش از 24 ساعت سن داشتند و حداقل 2،270 گرم (5 کیلوگرم) وزن داشتند. پزشکان برای انتخاب نوزادانی که میزان تشخیص بالینی و میزان بیلیروبین آنها حاوی خطای کافی برای آزمایش دستگاه فتوتراپی خانگی بود و والدین آنها توانستند مسئولیت های اضافه شده در خانه را کنترل کنند، آموزش داده شدند.

در همان زمان، تجهیزات فتوتراپی تحویل داده شد و در منزل آنها نصب شد،

والدین دستورالعمل های فراوانی از جمله نحوه ثبت داده های مربوط به جریان در صفحه مانیتور دستگاه خانگی دریافت کردند. سطح بیلیروبین سرم حداقل روزانه اندازه گیری شد. تشخیص پیشرونده با ثبت نام پزشکان “زردی فیزیولوژیک” بود. هیچ کدام از والدین عوارض مهمی گزارش نکردند و هیچ نوزادی مجددا در بیمارستان بستری نشد. سطوح بیلیروبین به طور سریع در گروه استفاده کنندگان از دستگاه فتوتراپی خانگی کاهش یافته و در گروه کنترل بیمارستان بستری و مدت درمان به طور متوسط ​​2.8 روز بود. حدودا 18000 دلار با این روش درمان برای 62 کودک در خانه در مقایسه با هزینه های بیمارستان در جامعه ما ذخیره شد. ما دستگاه فتوتراپی خانگی را به عنوان جایگزین قابل قبول، ایمن و موثر برای فتوتراپی در بیمارستانی برای نوزادان سالم، زردرنگ با والدین با انگیزه و توانمند یافتیم.

تشخیص زردی

پزشک شما احتمالا مبتلایان به زردی نوزاد را بر اساس ظاهر کودک شما تشخیص می دهد.

با این حال، پزشک شما باید سطح بیلی روبین را در خون کودک خود اندازه گیری کند.

سطح بیلی روبین (شدت زردی) دوره درمان را تعیین می کند.
تستهای تشخیص زردی عبارتند از:
امتحان فیزیکی
یک آزمایش و نمونه گیری از خون کودک شما
آزمایش پوست با یک دستگاه به نام بیلیروبینین پوستی است که انعکاس نور ویژه ای را از طریق پوست اندازه گیری می کند
اگر مدرکی مبنی بر اینکه زردی کودک شما از یک اختلال اساسی وجود دارد، ممکن است دکتر شما آزمایش های خون اضافی یا آزمایش ادرار را توصیه نماید. زردی خفیف نوزاد اغلب در عرض دو یا سه هفته از بین می رود.

برای زردی متوسط یا شدید، ممکن است نوزاد شما در مهد کودک تازه متولد شود یا به بیمارستان منتقل شود.

دستگاه فتوتراپی خانگی

درمان برای کاهش زردی نوزاد و میزان بیلی روبین در خون کودک شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:
آنچه که شما در مورد لامپ درمان در خانه می شنوید درست است: اگر میزان بیلی روبین نوزاد شما به اندازه ای پایین باشد، پزشک ممکن است بخواهد دستگاه فتوتراپی خانگی  را تجویز کند، این روش جایگزینی برای نگهداری نوزادان در بیمارستان برای درمان زردی نوزادان درمان زردی نوزادان می باشد. دستگاه فتوتراپی خانگی به شما این امکان را می دهد که نوزاد خود را تحت لامپ فتوتراپی قرار دهید و تنها زمانی انجام می شود که سطح بیلی روبین به طور غیرمعمول بالا باشد. یکی دیگر از درمان های جدیدتر این است که نوزاد را در یک پتوی فتوتراپی ، وسیله ای که بیلی روبین را کاهش می دهد، قرار دهیم. این ساده ترین راه برای انجام درمان خانگی در موارد خفیف زردی است که نیاز به درمان دارند.

دستگاه فتوتراپی خانگی  چیست؟

فتوتراپی استفاده از نور یا فرمهای دیگر تابش الکترومغناطیسی غیر یونیزه در درمان زردی نوزاد است. نور یا تابش توسط یک وسیله پزشکی که معمولا به عنوان یک واحد فتوتراپی شناخته می شود تولید می شود. شایع ترین لامپ های پزشکی در واحد فتوتراپی یک گروه باریک از اشعه ماوراء بنفش (UV) را منتشر می کنند که حداقل به طور موقت باعث کاهش بیماری های مختلف پوستی اعم از زردی نوزاد می شود. دستگاه فتوتراپی خانگی یک گزینه نسبتا امن و موثر غیر دارویی برای درمان علائم زردی است که به حفظ حریم خصوصی و راحتی بیمار در خانه کمک می نماید. فتوتراپی باید توسط یک پزشک با تجربه کنترل و نظارت شود. با این حال، تمام متخصصین پوست متعهد نیستند که به دلیل احتمال بروز عوارض جانبی، دستگاه فتوتراپی خانگی را نظارت کنند. درمان را می توان به کل پوست بدن تعمیم داد و یا می توان به طور دقیق در مناطق آسیب دیده به منظور به حداقل رساندن قرار گرفتن در پوست در معرض اشعه های دستگاه قرار داد.

 

 

دستگاه های دستگاه فتوتراپی خانگی

دستگاه فتوتراپی خانگی انواع مختلفی دارند.

این دستگاه ها بر اساس شرایط بیمار در منزل طراحی شده اند.

ایمن زردی از شرکت های شناخته شده در زمینه دستگاه فتوتراپی خانگی می باشد. این شرکت مجموعه کاملی از انواع دستگاه فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد را ارائه می دهد. دستگاه زردی نوزاد در این شرکت هم به صورت بیمارستانی و هم به صورت خانگی قابل استفاده است.  دستگاه فتوتراپی خانگی کنترل نشده می تواند باعث مشکلاتی در روند درمان نوزاد شود. همچنین ایمنی و کارایی آنها نیز ناشناخته است از این رو توصیه می شود برای اجاره دستگاه زردی نوزاد خانگی حتما با یک شرکت معتبر و مطمئن مشورت نمایید.

شرکت ایمن زردی در زمینه اجاره دستگاه فتوتراپی خانگی تخصص و فعالیت دارد.

برای اجاره دستگاه فتوتراپی خانگی به این مرکز مراجعه نمایید.

مزایای دستگاه فتوتراپی خانگی

تجهیزات دستگاه فتوتراپی خانگی  دوز مورد استفاده برای بیمار را کنترل می کند و مانع از استفاده غیر مجاز می شود.
شامل نرم افزار برای کنترل دزیمتری پزشک است.
هدف قرار دادن نواحی بدن نوزاد در برابر نور فتوتراپی و تسهیل کنترل و درمان سریع زردی است.
دستگاه فتوتراپی خانگی مقرون به صرفه است
دارای لامپ های با خروجی بالا زمان های درمان را کوتاه می کنند.
رابط کاربری بیمار آسان است.
رفت و آمدهای طولانی به کلینیک فتوتراپی را از بین می برد.
برنامه ریزی درمان را آسان تر می کند.
رعایت ایمنی در دستگاه فتوتراپی خانگی
دستگاه فتوتراپی خانگی اگر نکات ایمنی در آن رعایت نشود می تواند خطرناک باشد، زیرا اشعه دستگاه می تواند به پوست را آسیب بزند و می تواند سوختگی های جدی (مانند آفتاب سوختگی) ایجاد کند. قبل از شروع درمان با فتوتراپی برای درمان زردی نوزاد داروهایی که نوزاد مصرف می کند را اعلام کنید تا پزشک تصمیم بگیرد که ادامه داروها در حین فتوتراپی مجاز هست یا خیر.

موارد ایمنی در دستگاه فتوتراپی خانگی

اگر پزشک تصمیم بگیرد که درمان زردی لازم است چرا که میزان بیلی روبین نوزاد شما بالاتر از حد انتظار است، نوزادتان باید در بیمارستان با استفاده از فتوتراپی یا دستگاه فتوتراپی خانگی درمان شود. فتوتراپی شامل قرار دادن کودک تحت نور ویژه (نه نور خورشید) است. نور یک طول موج خاص به بدن می تاباند و کمک می کند تا بیلی روبین را از بین ببرد و آن را از بدن خارج کند. در طول استفاده از دستگاه فتوتراپی خانگی ،کودک شما در پشت خود قرار می گیرد مگر اینکه شرایط دیگری داشته باشد که از این کار جلوگیری کند. چشم های کودک شما باید محافظت شوند و باید به آنها توجه شود. کودک شما ممکن است در یک محفظه یا انکوباتور قرار گیرد. دمای کودک شما باید مورد بررسی قرار گیرد و کودک شما باید بررسی شود تا مطمئن شود که هیدراتاسیونش باقی می ماند (مایع موجود در بدن).

این کار با

وزن کردن کودک شما هر روز

و ارزیابی پوشک های مرطوب

انجام می شود.

درمان ممکن است هر چهار ساعت تا 30 دقیقه به طور مداوم متوقف شود،

بنابراین شما می توانید

نوزاد خود را بغل کنید

شیر بدهید

و شستشو دهید.

تغذیه نوزاد و شیردهی مکرر در این دوران بسیار مهم است.

زیرا ممکن است آب بدن نوزاد تمام شود.

جهت استفاده از روش دستگاه فتوتراپی خانگی با ما در ایمن زردی تماس بگیرید.

مدرن ترین دستگاه فتوتراپی خانگی با خدمات شبانه روزی و پاسخ دهی 24 ساعته

  • Hits: 1952

تماس با ایمن زردی

ایمن زردی در شبکه های اجتماعی

سازگار با

گجت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت ایمن زردی می باشد