• خانه
  • دستگاه زردی نوزادی با کمترین هزینه برای تعمیر و نگهداری از دستگاه

دستگاه زردی نوزادی با کمترین هزینه برای تعمیر و نگهداری از دستگاه

دستگاه زردی نوزادی دستگاهی است که به طور مستقیم با سلامت نوزادان ارتباط دارد و کیفیت این دستگاه ها برای کاهش زود هنگام زردی قبل از آنکه دیر شود بسیار مهم است. زردی عاملی است که تقریبا بیش از نیمی از نوزادان تازه متولد شده را درگیر می کند و باعث بستری شدن این نوزادان در بیمارستان می شود. از این رو با شیوع بسیار زیاد زردی استفاده از دستگاه زردی نوزاد با کیفیت و استاندارد از اهمیت زیادی برخوردار است. به خصوص در مراکز درمانی که معمولا نوزادان با زردی شدید تر را پذیرش می کنند و سرعت کاهش زردی و میزان بیلی روبین در این نوزادان بسیار حیاتی است. اما در برخی از مراکز درمانی کیفیت دستگاه های فتوتراپی به اندازه ای که بتواند پاسخ گوی درمان زردی نوزادان باشد نیست

همچنین در بیشتر موارد این دستگاه ها نیاز به تعویض لامپ یا تعمیر دارند اما به دلیل هزینه زیاد این کار توسط مراکز درمانی کمتر انجام می شود. از این روست که کیفیت درمان زردی نوزاد نیز به شدت کاهش می یابد. این مسئله را در بیشتر کشورهای درحال توسعه و کشورهای جهان سوم مشاهده می کنیم. آمارها نشان می دهد که بیش از شش میلیون نوزاد در سراسر جهان که دارای علائم زردی هستند از مراقبت های پزشکی موثری برخوردار نیستند. اما همانطور که می دانیم عدم درمان زردی باعث تشدید علائم زردی در نوزاد می شود. و این مسئله می تواند سلامت و زندگی نوزاد را با مخاطره مواجه نماید و عوارض بسیار بدی روی نوزاد داشته باشد.

 

 

 

استفاده از تجهیزات بی کیفیت در مراکز درمانی

در کشورهای جهان سوم به دلیل اینکه تجهیزات فتوتراپی از قیمت بالایی برخوردار است

و یا هزینه تعمیر و نگهداری آن ها بسیار زیاد است

معمولا از دستگاه های بی کیفیت استفاده می شود.

این دستگاه ها نیز کارایی لازم برای درمان زردی نوزادان را ندارند و همین مسئله باعث به تاخیر افتادن درمان زردی می شود که گاهی اوقات با عواقب بسیار خطرناکی روبرو می شویم. قیمت یک دستگاه زردی نوزادی و برخی از اجزای گرانقیمت آن مثل لامپ فتوتراپی و طول عمر بسیار کم آن که معمولا در حدود چهار ماه است باعث می شود تا برخی مراکز و کلینیک های درمانی از دستگاه هایی استفاده کنند که یک یا چند لامپ آنها سوخته یا شکسته است و نیاز به تعمیر و تعویض لامپ دارند. هزینه نگهداری از این دستگاه ها نیز معمولا بالاست و در درمانگاه هایی که در قسمت های فقیر نشین وجود دارد این هزینه می تواند بسیار زیاد باشد.

در بیشتر این دستگاه ها یک یا دو لامپ فتوتراپی ضروری از دست رفته است

و جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است.

دستگاه زردی نوزادی کم هزینه و ارزان قیمت

طراحی جدید دستگاه زردی نوزادی امروزه به گونه ای است که

هزینه خرید

هزینه های تعمیر

و هزینه های نگهداری از آن

را به شدت کاهش داده است و بر خلاف دستگاه های فتوتراپی قدیمی تر از کیفیت و ماندگاری بیشتری برخوردار اند. این دستگاه ها برای استفاده در مراکز درمانی فقیر و کم درآمد طراحی شده است به گونه ای که عمر مفید لامپ ها افزایش یافته و قیمت آنها به نسبت لامپ های فتوتراپی در دستگاه زردی نوزادی قدیمی تر کاهش یافته است. این دستگاه ها همچنین به آسانی می تواند با سایر تجهیزات فتوتراپی و درمانی ترکیب شود و مورد استفاده قرار گیرد تجهیزاتی مثل پتوی فتوتراپی , انکوباتور و … به سادگی به همراه دستگاه زردی نوزادی جدید و کم هزینه قابل استفاده است.

به دلیل هزینه نگهداری پایین و قیمت بسیار مناسب این دستگاه ها از آنها می توان برای تجهیز مراکز درمانی کشورهای در حال توسعه همچون نیجریه , آفریقای جنوبی , هند و … استفاده کرد. مصرف پایین برق در این دستگاه ها از دیگر ویژگی های مفید و مهم آنها ست که باعث کاهش هزینه های نگهداری دستگاه زردی نوزادی جدید می شود. این دستگاه همچنین در برابر نوسانات برقی نیز بسیار مقاوم است و کارایی خود را در این شرایط حفظ می کند. آمارها نشان می دهد بیش از 95 درصد از دستگاه های فتوتراپی که در مراکز فقیر نشین مورد استفاده قرار می گیرد کیفیت و کارایی لازم را نداشته و از استانداردهای روز جهانی بسیار عقب تر است.

بیشتر این دستگاه ها دارای لامپ های سوخته یا شکسته شده هستند

و یا نیاز به تعمیر دارند در حالی که این کار برای آنها انجام نشده است.

ویژگی های دستگاه زردی نوزادی جدید

از مهم ترین ویژگی هایی که دستگاه زردی نوزادی با طراحی جدید دارد کاهش هزینه است.

هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه فتوتراپی فعلی بسیار زیاد و پرهزینه است اما دستگاه زردی نوزادی جدید می تواند با هزینه بسیار پایین و کیفیتی برابر با استانداردهای جهانی برای درمان زردی نوزادان مورد استفاده قرار گیرد.

شدت نور مناسب

استفاده از نور آبی و … مناسب در دستگاه

انرژی کارامد

مصرف برق بسیار پایین

قابل ترکیب با سایر تجهیزات پزشکی و درمانی

طول موج استاندارد

شدت یکنواخت نور

استفاده آسان

و … از دیگر ویژگی های دستگاه زردی نوزادی با طراحی مدرن است.

برای این که هر نوزادی بتواند از فتوتراپی موثر برای درمان زردی استفاده کند و از تمامی امکانات برای درمان بهره مند شود بهتر است دستگاه های مدرن و امروزی را در کلینیک های تخصصی درمانی مورد استفاده قرار دارد. این کار هم هزینه های بیمارستان و درمانگاه را برای نگهداری و تعمیر دستگاه زردی نوزادی کاهش می دهد و هم فتوتراپی ایمن و استاندارد را به تمامی نوزادان چه فقیر و چه غنی عرضه می کند. توصیه می شود بیمارستان های کم درآمد و همچنین سایر مراکز درمانی از دستگاه زردی نوزادی کم هزینه و ارزان قیمت استفاده کنند تا

هم هزینه های سالانه نگهداری و تعمیر دستگاه زردی نوزادی را کاهش دهند

هم در مصرف برق و انرژی صرفه جویی نمایند

و هم کارایی لازم را در حد استانداردهای جهانی برای درمان زردی به کار برند.

این اجاره دستگاه زردی نوزاد نیز همانند دستگاه فتوتراپی سنتی در مدل های مختلف طراحی و تولید می شود.

  • Hits: 1399

تماس با ایمن زردی

ایمن زردی در شبکه های اجتماعی

سازگار با

گجت
کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به شرکت ایمن زردی می باشد